زگيل هاي تناسلي زنان

۷۲ بازديد

زگيل هاي تناسلي در اثر عفونت با زير مجموعه ويروس هاي ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) ايجاد مي شوند. گروه ديگري از HPV هايي كه به دستگاه آنوژنيتال آسيب مي رسانند مي توانند منجر به تغييرات پيش سرطاني در دهانه رحم گردند و باعث سرطان دهانه رحم شوند. انواع ديگر HPV با سرطان دهان مرتبط است.عفونت HPV شايعترين بيماري مقاربتي STD در ايالات متحده است و معمولاً منجر به زگيل ، سرطان يا گاهي علائم نمي شود.هنگامي كه علائم و نشانه هاي زگيل تناسلي در خانم ها رخ مي دهد ، بسياري از آنها شامل خارش ، سوزش يا حساسيت به لوزه در واژن است. براي درمان عفونت زگيل تناسلي زنان به كلينيك تخصصي سلامت جنسي كامشيار مراجعه كنيد.

 

زگيل تناسلي

ساير علائم و نشانه هاي زگيل تناسلي در زنان عبارتند از:

 

ممكن است زگيلها ظاهر موجي يا گل كلم داشته باشند.

زگيل هاي تناسلي مي توانند در هر قسمت از بدن كه در معرض تماس جنسي باشد ، به عنوان مثال در خانم ها ، روده ها ، واژن ، دهانه رحم يا كشاله ران (در مردان ، آلت تناسلي ، استخوان درشت ني ، ران يا كشاله ران) ايجاد شود. ران)

تحريك زگيل

عفونت HPV (زگيل تناسلي) يك عفونت مسري دستگاه تناسلي است و از طريق تماس پوست به پوست يا تماس جنسي منتقل مي شود. اما ممكن است بدون انتقال جنسي به زگيل دستگاه تناسلي آلوده شود.

هيچ داروي خانگي يا ساير داروهاي درماني نمي تواند زگيل تناسلي يا عفونت HVP را درمان كند.

درمان زايمان براي زگيل هاي تناسلي در دسترس است ، اما ممكن است در آينده بازگردد.

به نظر مي رسد پوشيدن كاندوم خطر انتقال HPV در هنگام فعاليت جنسي را كاهش مي دهد ، اما به طور كامل مانع از عفونت HPV (زگيل تناسلي) نمي شود.

محققان تخمين مي زنند كه حداقل 75٪ از مردان و زنان در سن توليد مثل داراي HPV مقاربتي مانند زگيل تناسلي هستند.

هيچ درماني براي عفونت HPV وجود ندارد ، اگرچه گزينه هاي درماني براي از بين بردن زگيل تناسلي وجود دارد.

تصاوير زگيل تناسلي

زگيل تناسلي زگيل روي پوست نمناك دستگاه تناسلي يا اطراف مقعد.

علائم و نشانه هاي زگيل تناسلي شامل خارش ، درد و سوزش است.

عفونت HPV شايعترين STD در ايالات متحده است.

هيچ درماني براي عفونت HPV وجود ندارد و بعد از انقباض ويروس مي تواند تا آخر عمر با يك نفر بماند.

براي ديدن تصاوير زگيل تناسلي كليك كنيد »

 


زگيل هاي تناسلي (عفونت HPV) چيست؟ چه كسي آنها را مي گيرد؟

عفونت HPV (زگيل تناسلي) شايع ترين STD (STD ، STI) در ايالات متحده است. در حدود 75٪ از مردان و زنان در سن باروري ، در بعضي موارد زگيل تناسلي منتقل مي شوند. تقريباً 6 ميليون نفر در ايالات متحده هر ساله به HPV آلوده مي شوند و تقريباً 50٪ از اين افراد آلوده بين 15 تا 25 سال سن دارند.

 


عفونت HPV شايع است و معمولاً منجر به زگيل ، سرطان يا حتي علائم نمي شود. در حقيقت ، بيشتر مبتلايان به HPV به هيچ وجه علائمي ندارند. تعيين اينكه فرد به HPV آلوده شده است شامل آزمايشاتي است كه ماده ژنتيكي (DNA) ويروس را تعيين مي كند. علاوه بر اين ، مشخص نيست كه سيستم ايمني بدن قادر است عفونت HPV را به طور دائم از بين ببرد يا خير. بسياري از افراد از نظر عفونت HPV مثبت هستند و بعد از آن آزمايش هاي منفي HPV را براي ماه ها تا سال ها انجام مي دهند ، فقط بعداً آزمايش مثبتي انجام مي دهند. در اين زمان ، مشخص نيست كه آيا اين به دليل عفونت ويروسي (در حال انجام اما پنهان) ويروسي است يا اينكه فرد دوباره به ويروس مبتلا شده است يا خير.

 


افراد بدون علامت آلوده به HPV (مبتلايان به زگيل يا ضايعات HPV) هنوز از طريق تماس جنسي قادر به انتشار عفونت به ديگران هستند.

 


توجه به اين نكته مهم است كه در ايالات متحده و ساير كشورهاي توسعه يافته غربالگري زود هنگام و غربالگري سرطان دهانه رحم به طور چشمگيري ميزان ابتلا به سرطان دهانه رحم را كاهش داده است. در كشورهاي در حال توسعه كه زيرساخت پزشكي ندارند يا بودجه لازم براي اجراي يك برنامه غربالگري وجود دارد ، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم به دليل عفونت HPV بسيار بيشتر است. در حقيقت ، سرطان دهانه رحم هر ساله در جهان در حدود 500000 زن شيوع دارد و در بسياري از كشورها اين شايع ترين علت مرگ و مير ناشي از سرطان است.

.

.

منبع: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/genital-warts/diagnosis-treatment/drc-20355240

منبع: https://www.aafp.org/afp/2004/1215/p2335.html

منبع: https://kameshyar.com/genital-warts-treatment

منبع: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84_%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.