آيا در صورت ابتلا به ويروس ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) از شيردهي ، ايمن است؟

۵۲ بازديد

نكات برجستهHPV بر تعداد زيادي از بزرگسالان تأثير مي گذارد.انتقال HPV از طريق شير مادر به كودك شما بسيار بعيد است.تغذيه با شير مادر براي مادر و نوزاد مزايايي دارد.بررسي اجماليشيردهي مزاياي سلامتي زيادي دارد. اين همچنين راهي براي ارتباط شما با كودك است. اما اگر مبتلا به ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) هستيد ، ممكن است نگران باشيد كه آيا مي توانيد با خيال راحت از شير مادر تغذيه كنيد.

HPV يك عفونت جنسي بسيار شايع است كه تعداد زيادي از بزرگسالان را درگير مي كند. تخمين زده مي شود كه بيش از 80 درصد از زنان حداقل يك نوع HPV در طول عمر خود دريافت كنند.
در ادامه بخوانيد تا در مورد ايمني شيردهي با HPV و همچنين فوايد شيردهي فرزندتان بدانيد.

تغذيه با شير مادر و HPVخبر خوب اين است كه در اين زمان ، هيچ يافته تحقيق نشان نمي دهد كه زنان مبتلا به HPV بايد از شيردهي خودداري كنند. به طور گسترده اي تشخيص داده مي شود كه انتقال HPV به نوزاد شما از طريق شيردهي بسيار بعيد است.
در حقيقت ، آنتي بادي هاي موجود در شير مادر مي توانند كودك شما را از بسياري بيماري هاي ديگر و عوارض سلامتي محافظت كنند.
در حالي كه هيچ توصيه رسمي پزشكي در مورد تغذيه با شير مادر براي زنان مبتلا به HPV در دسترس نيست ، به نظر مي رسد مطالعات نشان مي دهد كه مزاياي شيردهي با HPV احتمالاً از خطرات آن فراتر رفته است.
تبليغاتهر زمان كه بخواهيد ، از يك پزشك در دقيقه پاسخ دهيدسوالات پزشكي داريد؟ با يك پزشك متخصص و داراي مجوز تابلو به صورت آنلاين يا تلفني ارتباط برقرار كنيد. متخصص اطفال و ساير متخصصان در دسترس 24/7.
آنچه تحقيق مي گويداگرچه برخي يافته ها ارتباط بين انتقال HPV و شيردهي را نشان مي دهد ، محققان هيچ گونه اثبات قطعي پيدا نكرده اند.
محققان در يك مطالعه در سال 2008 ، از نظر آماري معني دار بين برخي از سويه هاي HPV و شيردهي كه باعث عفونت خوراكي HPV در كودك شده است ، گزارش كردند. با اين حال ، دو سال بعد ، محققان اين تحقيقات را رد كردند و نتيجه گرفتند كه هيچ مدركي مبني بر اينكه بايد از شيردهي در صورت داشتن HPV جلوگيري كنيد ، وجود ندارد.
تحقيقات جديد همچنين گزارش داده اند كه بعيد نيست HPV از طريق شيردهي به كودك منتقل شود. محققان در يك مطالعه معتبر 2011 به اين نتيجه رسيدند كه احتمال انتقال يك مادر HPV به فرزند خود از طريق شير مادر كم است. و يك مطالعه مورد اعتماد در سال 2017 هيچ مدركي براي انتقال HPV از مادر به كودك پيدا نكرد.

 

زگيل تناسلي با تبخال دستگاه تناسلي متفاوت است؟

 


فوايد شيردهي چيست؟مزاياي شيردهيتغذيه با شير مادر مي تواند يك تجربه پيوند دهنده براي شما و كودك شما باشد.كودكاني كه شير مي دهند ، احتمال ابتلا به برخي بيماري هاي خاص را ندارند.تغذيه با شير مادر مي تواند مادران جديد را در بهبودي سريع تر از زايمان كمك كند.تغذيه با شير مادر مي تواند خطر ابتلا به برخي بيماري هاي مادر را كاهش دهد.هنگام بررسي شير مادر با HPV ، خطر احتمالي انتقال HPV تنها چيزي نيست كه بايد در مورد آن فكر كنيد. همچنين مهم است كه به فوايد شيردهي توجه كنيد.
مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري (CDC) قابل اعتماد منبع و ساير پزشكان و گروه هاي پزشكي شيردهي را تشويق مي كنند. اين امر به دلايل مختلف از جمله اين است كه مادر مزاياي سلامتي را از طريق شير مادر به كودك خود منتقل مي كند.
نوزادان شيرده كمتر احتمال دارد ذات الريه ، سرماخوردگي يا ويروس هاي تنفسي را تجربه كنند. همچنين احتمال ابتلا به عفونت دستگاه گوارش مانند اسهال كمتر است. نوزادان شيرده همچنين خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهاني نوزاد را كاهش مي دهند.
تغذيه با شير مادر همچنين مي تواند به نفع مادران باشد. اگر كودك خود را به شير دهيد ، ممكن است سريعتر از زايمان بهبود يابيد. اين درست است زيرا بدن شما هورمون اكسي توسين را در حين شيردهي آزاد مي كند. اكسي توسين براي كمك به بازگشت رحم به اندازه منظم خود كار مي كند. همچنين مي تواند خونريزي بعد از زايمان را كاهش دهد.
علاوه بر اين ، مادراني كه شير مادر مي دهند مي توانند خطر ابتلا به سرطان پستان ، رحم و تخمدان را كاهش دهند. همچنين ممكن است خطر ابتلا به بيماري كاهش يابد:
ديابت نوع 2روماتيسم مفصليفشار خون بالاكلسترول بالا

.

منبع: http://bit.do/genital-warts-treatment

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.